Editor

Dette modul åbner for en masse nye funktioner og features - bl.a. kan man.....

Grundlæggende funktioner

Et centralt element i denne løsning er "editor"-funktionen, der giver brugerne mulighed for at skabe 360-grad videoindhold med interaktive elementer såsom hotspots, multiple choice-spørgsmål, 3D-objekter, point, billeder og tekst. Denne funktion gør VR til et kraftfuldt værktøj til læring, træning og spil, hvor brugeren ikke blot er en passiv modtager, men aktiv deltager i VR-oplevelsen.

"Editor"-funktionen omfatter en interaktiv kategori, der kan anvendes til forskellige formål og præsenterer en enestående mulighed for at skabe tilpasset indhold, der specifikt adresserer brugernes unikke behov og mål. Dette giver muligheden for at skabe dybe, meningsfulde og engagerende VR-oplevelser, der kan skabe reel værdi og forandring.

Samlet set udviklingen og implementeringen af denne nye VR-løsning og dens "editor" funktion markerer et vigtigt skridt fremad i at gøre VR-teknologi tilgængelig, funktionsdygtig og værdifuld for en bred vifte af brugere og anvendelsesområder.

Hotspot

Hotspot-funktionen i vores VR-editor er et kraftfuldt værktøj designet til at skabe interaktive og engagerende oplevelser inden for virtuel virkelighed. Denne funktion giver brugere mulighed for at placere interaktive punkter, kaldet hotspots, inden i 360-graders videoer eller billeder, som seerne kan interagere med. Når en bruger kigger på eller klikker på et hotspot, kan forskellige handlinger udløses, såsom at afspille en video, åbne et nyt billede, vise tekst, lyd eller endda linke til en anden del af VR-oplevelsen. Dette åbner op for en række brugsscenarier, der kan forvandle passive seere til aktive deltagere i VR-miljøet.

Brugsscenarier:

1. Uddannelse og Læring: Hotspots kan anvendes til at skabe interaktive læringsmoduler, hvor studerende kan udforske og lære om specifikke emner ved at interagere med relevante punkter. For eksempel kan en historietime om antikke civilisationer bringe eleverne til en 360-graders rekonstruktion af historiske steder, hvor de kan klikke på hotspots for at lære mere om forskellige arkitektoniske strukturer eller vigtige historiske begivenheder.

2. Træning og Kompetenceudvikling: I arbejdsmiljøer kan hotspots bruges til at træne medarbejdere i komplekse processer eller procedurer. En virtuel rundvisning på en fabrik kunne inkludere hotspots, der forklarer maskiners funktion, sikkerhedsprocedurer eller endda trin-for-trin instruktioner til opgaveløsning.

3. Skattejagter og Spil: Ved at integrere hotspots i spil eller skattejagter kan arrangører skabe fængslende eventyr, hvor deltagere skal finde og interagere med specifikke punkter for at løse gåder, finde ledetråde eller avancere til næste niveau i spillet.

4. Marketing og Eksponering:

Virksomheder kan bruge hotspots til at fremvise produkter eller tjenester inden for en interaktiv VR-oplevelse. Brugere kan udforske et virtuelt showroom og klikke på produkter for at se detaljerede oplysninger, se produktvideoer eller endda foretage køb direkte gennem VR-oplevelsen.

5.  Opdagelsesrejser: Hotspots kan berige virtuelle ture ved at tillade besøgende at interagere med bestemte interessepunkter, lære om seværdigheder, historie, kultur eller endda lytte til lydguider, der forklarer mere om det sted, de udforsker.

6. Kunst og Udstillinger: Kunstnere og museer kan bruge hotspots til at tilføje dybde til virtuelle gallerier, hvor besøgende kan klikke på værker for at få mere information om kunstneren, teknikkerne bag værket eller den historiske kontekst.

Hotspot-funktionen forvandler den måde, vi interagerer med indhold i virtuel virkelighed, ved at tilføje et lag af interaktion, der gør oplevelser mere medrivende, informative og engagerende. Med muligheden for at skræddersy handlingerne bag hvert hotspot, åbner det op for næsten ubegrænsede muligheder for at skabe unikke VR-oplevelser tilpasset ethvert formål eller målgruppe.

Multiple choice

360-graders filmmed multiple choice-spørgsmål skaber betydelig værdi inden for uddannelse,træning og underholdning ved at tilbyde en række fordele, der styrkerengagement, læring og beslutningstagning. Her er nogle af de centrale måder,hvorpå vores editors multiple choice feature bidrager til værdiskabelse, vi fandt det nødvendigt at kunne tilbyde en nem tilgang til at udvikle disse scenarier– derfor lover vi at alle kan finde ud af at lave de scenarier der er rigtige for dem.

Forbedret Engagement og Immersion

RealistiskeSimulationer: VR 360-graders film transporterer brugere til en virtuel verden,der føles autentisk, hvilket muliggør dybere engagement og en følelse aftilstedeværelse i læringssituationen eller historien.

Interaktivitet: Mulighedenfor at træffe valg via multiple choice-spørgsmål øger interaktiviteten, hvilketholder brugeren engageret og aktiv i læringsprocessen.

EffektivLæring og Træning

PraktiskErfaring: VR 360 giver brugerne mulighed for at øve sig i scenarier, der kanvære vanskelige, dyre eller umulige at genskabe i den virkelige verden, såsomnødsituationer, komplekse operationer eller sjældne begivenheder.

Fejlsikker Miljø:Brugere kan træffe beslutninger og lære af deres fejl i et sikkert, virtueltmiljø uden reelle konsekvenser, hvilket fremmer en hands-on læringstilgang.

Forbedret Hukommelse og Forståelse

SituationsbaseretLæring:Ved at placere brugeren i realistiske scenarier, som kræverbeslutningstagning baseret på multiple choice, forbedres hukommelsen ogforståelsen af det lærte materiale gennem praktisk erfaring.

Personlig Læring:VR 360-graders film med valgmuligheder giver brugeren kontrol over sin egenlæringssti, hvilket kan øge motivationen og gøre læringen mere personlig ogrelevant.

Vi tilbyder adgangtil masser af indhold via platformens film, disse film kan du selv indrage idine scenarier og bruge dem der hvor du føler de gir mening.

BredAnvendelighed:Fra medicinsk træning til kundeservice, historiefortælling ogmere, kan sammen med vores 360-graders film dække vi et bredt spektrum af emnerog situationer, hvilket gør det til et alsidigt værktøj.

Omkostningseffektivitet

Reducerede Træningsomkostninger: Ved at minimere behovet for fysisk tilstedeværelse,rejser og materielle ressourcer kan VR 360-graders træning være enomkostningseffektiv løsning for organisationer.

Skalérbarhed: Nårførst et multible choice scenarie er udviklet, kan den nemt skaleres ogdistribueres til et ubegrænset antal brugere, hvilket yderligere øger densomkostningseffektivitet.

 

Samlet set skaber vores 360-graders film med multiple choice-spørgsmål værdi ved at tilbyde immersive, interaktive og effektive læringsoplevelser, der er tilpasset moderne brugeres behov for engagement og praktisk træning. Denne teknologi har potentiale til at revolutionere traditionelle læringsmetoder og åbne for nyemuligheder inden for virtuel træning og uddannelse.

Gameitfication

Vores platform udnytter kraften i gamification inden for Virtual Reality (VR) til at revolutionere måden, vi lærer og træner på. Gennem intelligent integration af spilmekanikker og -dynamikker øges engagement, motivation og læring markant. Her er, hvordan vores platform inkorporerer disse elementer for at tilbyde enestående VR-baseret læring og træning:

Forhøjet Engagement

Vores platform bruger pointsystemer til at motivere brugere til dybere engagement. Ved at belønne brugernes præstationer med point, skaber vi en følelse af opnåelse og progression, som er essentiel for at holde dem motiverede og engagerede i læringen.

Forstærket Læring

Interaktionen, som er kernen i vores VR-oplevelser, giver brugerne mulighed for at dykke ned i læringsmaterialet på en praktisk og meningsfuld måde. Denne hands-on tilgang forbedrer læringen ved at tilbyde direkte anvendelse af teoretiske koncepter, hvilket forbedrer hukommelsen og forståelsen.

Målrettet Feedback

Vores system giver real-time feedback baseret på pointsystemer og interaktive elementer, hvilket hjælper brugerne med at identificere deres styrker og svagheder. Dette fører til en mere fokuseret og effektiv læring, hvor brugere kan forstå og forbedre deres præstationer løbende.

Personlig Udvikling

Gennem progressionsporing tilbyder vi brugerne et værktøj til at sætte personlige mål og anerkende deres milepæle. Dette understøtter personlig udvikling og mestring ved at tilpasse læringsforløb til individuelle behov og præferencer.

Fremmer Motivation

Ved at integrere konkurrence- og samarbejdselementer i VR-oplevelsen tilføjer vi en social dimension, der kan øge motivationen og engagementet. Leaderboards og pointsystemer fremmer en sund konkurrence og opmuntrer til teamwork og samarbejde blandt brugere.

Immersive Læringserfaringer

Kombinationen af gamification og VR's immersive kapaciteter fører til dybdegående engagement og en levende læringserfaring. Dette gør læring og træning mere medrivende, effektiv og langt mindre teoretisk, da brugerne føler sig som en aktiv del af en reagerende verden.

Fleksibilitet og Skalerbarhed

Vores platform tillader tilpasning af læringsmål og indhold til at imødekomme en bred vifte af brugerniveauer og præferencer. Dette sikrer, at VR-oplevelserne kan skaleres og tilpasses, hvilket gør dem tilgængelige for forskellige uddannelses- og træningsbehov.

Ved at udnytte disse principper skaber vores platform unikke, engagerende og effektive læringsoplevelser. Det er denne innovative tilgang, der gør vores VR-løsning til et kraftfuldt værktøj for akademisk og professionel udvikling samt personlig vækst, ved at gøre læring sjovere, mere interaktiv og belønnende.

Indsæt objekter

Muligheden for at tilføje billeder, videoer og lyd er blot begyndelsen; kraften i vores platform ligger i dens evne til at forvandle disse medier til dynamiske hotspots eller endda usynlige elementer for en mere fængslende oplevelse. Forestil dig at skabe et miljø, hvor hver enkelt del af dit virtuelle rum ikke kun ses, men også interageres med, åbner døre til uendelige muligheder.

Indførelsen af 3D-objekter tager dette koncept til et nyt niveau. Fra præsentation af dine produkter i et virtuelt showroom til at genopleve minder med dine yndlingsting i en personligzed 3D-verden; mulighederne er så uendelige som din fantasi tillader dem at være. Skab en interaktiv 3D-gemmeleg, hvor deltagere kan jagte skjulte skatte, eller arranger en virtuel udstilling med indtagende kunstværker, der kan betragtes fra ethvert perspektiv.

Vores intuitiv brugerflade gør det nemt for dig at indsætte og arrangere disse elementer præcis, som du ønsker. Dette åbner op for en bred palet af anvendelser, fra uddannelsesmæssige formål, hvor studerende kan udforske og interagere med komplekse 3D-modeller, til forretningspræsentationer, der bringer dine produkter til liv på innovative måder.

Ved at omdanne statiske elementer til interaktive oplevelser, tilbyder vi dig værktøjerne til ikke blot at skabe, men også at fortælle historier, formidle viden og engagere dit publikum på niveauer, der tidligere var uhørt. Hver tilføjelse til din virtuelle verden forvandler passive betragtere til aktive deltagere, der har magten til at udforske, lære, og fordybe sig helt efter eget ønske.

Udnyt potentialet i vores platform til at transcendere det traditionelle og indtaste en verden, hvor dine ideer og visioner kan manifestere sig frit i et interaktivt og visuelt medrivende miljø. Med vores værktøjer er skabelsen af dit personlige, interaktionsrige VR-rum ikke blot en mulighed, men en realitet. Oplev kraften i at bringe dine visuelle og auditive elementer til live på en helt ny måde og lad din kreativitet udfolde sig uden grænser.

Facilitering

Vores platform introducerer et ekstraordinært koncept inden for VR-facilitering, der fuldstændig transformerer måden, hvorpå uddannelse og træning kan udøves igennem virtual reality. Med en avanceret facilitators interface åbner vi op for en ny æra af engageret og inkluderende læring, hvor friheden til selv at udforske kombineres med en central styretsikkerhed, der sikrer læringsmål opnås for alle deltagere.

Gennem en PC eller tablet får facilitatoren muligheden for at holde øje med alle deltagerne samtidigt. Dette giver en hidtil uset kapacitet til at styre og justere den kollektive oplevelse real-time. Forestil dig at igangsætte et undervisningsforløb, hvor hver deltager begynder med det samme fundament af information og derefter selv guided af deres nysgerrighed og valg af interaktioner navigerer gennem materialet. Facilitatoren har her muligheden for at skifte mellem brugere, observere deres svar på quiz-spørgsmål, og følge deres opmærksomhed gennem heatmaps, der tydeligt illustrerer, hvor deres interesse fokuseres.

Med denne form for kontrol og overblik, kan facilitatoren sørge for, at alle deltagere bevæger sig i ønsket retning uden at miste nogen undervejs. Hvis nødvendigt, kan facilitatoren vælge, at alle deltagere skal se det samme indhold, for eksempel i situationer hvor en samlet forståelse eller fælles udgangspunkt er essentielt. Alternativt kan brugerne gives friheden til at udforske på egen hånd med vished om, at facilitatoren stadig har overblikket og kan gribe ind, når det er nødvendigt, for at sikre en kohærent og målrettet læreoplevelse.

Denne facilitator-funktion bliver især kraftfuld i interaktiv VR, hvor den direkte indflydelse på oplevelsen vækker større engagement og fordybelse hos deltagerne. Ved at kombinere vores intuitive platform med et ubegrænset publikums kapacitet, åbner vi for muligheden for at bringe personaliseret og adaptiv undervisning til masserne uden at gå på kompromis med kvaliteten eller lærerens evne til at guide og støtte hver enkelt deltager.

Det revolutionerende ved vores tilgang til VR-facilitering ligger i fusionen af både skala og individualisme; at kunne orkestrere en oplevelse for et ubegrænset antal deltagere, samtidigt med at bevare en individuel og engageret læringsrejse for hver person. Det giver undervisere, trænere, og facilitatorer et hidtil uset potentiale for at skabe dybe, meningsfulde, og personlige læringsoplevelser, der imødekommer det moderne behov for fleksibilitet, tilgængelighed, og individualiseret indlæring.

Vores VR-faciliteringsværktøj er ikke kun en teknologisk bedrift; det er fundamentet for fremtidens uddannelse og træning, hvor grænserne for, hvad der er muligt, konstant udvides. Dette værktøj tilbyder en gylden middelvej mellem selvledelse og guide, og sætter facilitatoren i stand til effektivt at understøtte hver enkelt deltager gennem deres unikke læringsrejser, alt imens de holder dem på sporet mod de fælles læringsmål. Velkommen til en ny æra af VR-facilitering, hvor alle kan lære, udforske og vokse sammen, uanset hvor mange "alle" er.

AI

I en verden, hvor teknologi og digital læring spiller en stadig større rolle, introducerer vi stolt AI-funktionen i vores VR-editor - et revolutionerende skridt fremad i skabelsen af dybdegående og engagerende VR-oplevelser. Denne innovative funktion udnytter den nyeste teknologi til at transformere måden, du skaber, lærer og interagerer på i virtual reality, hvilket gør processen smidigere, mere intuitiv og uendeligt kreativ.

Vores AI-funktion er designet med formålet om at give brugere magien ved at skabe tilpassede VR-oplevelser med et minimum af tid og teknisk know-how. Forestil dig at kunne omdanne en simpel PDF-fil - fyldt med tekster, love, eller læringsmateriale - til en komplet interaktiv VR-oplevelse. Med kun et par kommandoer kan AI'en analysere dit materiale og konstruere et skræddersyet læringsmiljø med quizzer, pointsystemer og hotspots. Alt dette bliver kombineret med filmscener fra vores omfattende bibliotek, arrangeret nøjagtigt som du ønsker det.

Det er et værktøj, der er så intuitivt, at du blot behøver at angive dit læringsmål eller emne, og AI'en vil magisk generere engagerende spørgsmål og sammensætte et interaktivt VR-scenarie. Dette er ikke blot en funktion; det er en revolution inden for digital læring og præsentation, som åbner op for ubegrænsede muligheder for uddannelsesinstitutioner, virksomheder, og selvstændige læringsentusiaster over hele verden.

Med vores AI-funktion bliver VR-indhold ikke kun mere tilgængeligt, men også mere personligt og relevant. Gennem dybdegående forståelse og analyse af det tilsendte materiale, sikrer AI'en, at indholdet er målrettet og skræddersyet til brugerens specifikke behov og interesser. Uanset om det handler om at forstå komplekse juridiske dokumenter, dykke ned i videnskabelige principper, eller udforske historiske begivenheder, muliggør AI'en en læringsproces, der er både dybdegående og mindeværdig.

Denne AI-drevne redigeringsteknologi er ikke kun en testamente til nutidens fremskridt inden for kunstig intelligens, men også en forudsigelse af fremtidens uddannelseslandskab. Ved at bruge vores AI-funktion, frigiver vi potentialet i hver historie, hver lektion, og hvert stykke viden, omdanner det til noget levende, interaktivt og fuld af muligheder.

Gennem vores platform har vi altid haft ambitionen om at åbne verdenen af VR til et bredere publikum, og med introduktionen af vores AI-funktion tager vi endnu et gigantisk spring fremad. Ved at gøre avanceret teknologi tilgængelig og brugervenlig, ser vi frem til at fremme en æra, hvor enhver kan blive kreatører af deres egne læringsoplevelser. Vores AI-funktion er ikke blot et værktøj; det er en bro til fremtiden, en vej til et nyt landskab af muligheder, hvor læring og teknologi smelter sammen for at skabe magiske øjeblikke af opdagelse og forståelse. Velkommen til fremtiden for VR-læring og interaktioner, drevet af vores banebrydende AI-funktion i editoren. Oplev, skab, og engager dig på måder, du aldrig troede var mulige.

FORRIGE
NÆSTE
Kontakt
kom igang med vr